Cu ce ne mai ţinem copiii ocupaţi în luna Decembrie?
Sunt tare bucuroasă că luna decembrie nu m-a luat pe nepregătite şi am reuşit să schimb materialele de lucru, decorul şi ideile la timp pentru sezonul de iarnă! Înafară de acestea, voi mai pregăti 7-8 activităţi de lucru manual şi pictură pe care le-am menţionat şi în calendarul de Advent şi 2-3 activităţi senzoriale de iarnă, citit şi jocuri de rol ori de câte ori doreşte.
1.Acesta este calendarul de Advent pe care l-am prezentat aici
2. Button snake
Realizat după o idee pe care am găsit-o aici, scopul este să înveţe să treacă nasturele prin deschizătura din dreptunghiul de pâslă. Mi-a venit ideea să lipesc literele care formează numele ei ca să o familiarizez puţin cu ele, însă nu insist să le aşeze neapărat în ordine. Deocamdată...
3. Trusa de tăiat cu foarfeca.
Am cumpărat din Jumbo o trusă de sortat şuruburi (cred) care a costat până în 10 lei. Am aşezat în ea fâsii rămase de la ştanţat pe care le va tăia pentru a obţine câte un fulg sau clopoţel.
4. Închisul şi deschisul lacătelor
O altă activitate de viaţă practică, inspirată din educaţia de tip Montessori este punerea la dispoziţie a lacătelor. Eu am ales unele marca Auchan care m-au costat mai puţin de 5 lei, nu sunt foarte uşor de închis, dar tocmai asta e ideea: să se întărească muşchii mici ai mâinii. Din fericire, reuşeşte să le deschidă uşor şi asta o motivează suficient să o ia de la capăt şi să se chinuie să le închidă la loc.
5. Ordonare de la mic la mare
Am găsit pe acest site carduri cu tematica de Crăciun pe care Elisa trebuie să le ordoneze de la mic la mare şi invers. Am crezut că e mult prea simplu, dar după ce am lucrat o dată cu ea, mi-am dat seama că mai are nevoie de exerciţiu pentru a învăţa să ordoneze corect.
6. Un pic de matematică cu omul de zăpadă
Ideea aceasta mi s-a părut foarte drăguţă şi practică! Puteţi să printaţi de aici oamenii de zăpadă sau să lipiţi singuri omul de zăpadă, să decupaţi câteva căciuli pe care să scrieţi cifrele. Cerinţa este să aşeze atâţia nasturi omului de zăpadă câţi indică cifra de pe căciulă. Cred că merge perfect şi pentru exersarea culorilor: să-l asorteze pe omuleţul de zăpadă punându-i nasturi de culoarea indicată de căciulă.
7. Carte cu detalii pentru observat şi povestit
Nouă de plac la nebunie aceste tipuri de cărţi! Sunt un bun prilej de a exersa atenţia la detalii, noi o folosim jucându-ne un fel de "I spy..." Eu zic : " Văd o pisică care mănâncă peşte, tu o vezi?" Şi Elisa trebuie să o găsească. De asemenea este genul de carte care îi inspiră zeci de " de ce-uri", o învaţă muuulte cuvinte noi, acţiuni, obiecte, emoţii, reguli de comportament. O întreb cum crede că se simt anumiţi oameni, de ce sunt supăraţi sau bucuroşi, etc.
8. Exerciţii de scriere: trasarea de linii
Îi ajutăm pe magi sau pe păstori să ajungă la iesle folosind fişele create de Cassie de la 3Dinosaurs.com Puteţi să descărcaţi tot pachetul accesând acest link
9. Puzzle simplu.
Tot din acelaşi pachet fac parte şi puzzleurile din 4 piese cu tema Crăciunului. După ce le-am printat, am ales să le lipesc pe carton pentru a putea fi mai uşor de manipulat , de aşezat de către Elisa. Este genul de activitate foarte uşoară care o motivează să treacă mai departe fără mine.
10. Colorat după indicaţii
Am printat mai multe carduri cu Isus ca bebeluş pe care trebuie să le coloreze cu o anume culoare. Este primul pas şi după ce îşi însuşeşte această cerinţa simplă, vom adăuga şi alţi paşi pe parcurs.
11. Încă puţină matematică: numărat şi prins cârlige
12. Puzzle realizat prin ordonarea cifrelor de la 1-10
13. Observarea procesului de creştere a unei plante: grâul
Pentru copiii mai mari cred că se pot face fişe de observaţie, comparaţii între ghivece aflate în mai multă sau mai puţină lumină, udate sau neudate, acoperite sau neacoperite. Noi am plantat grâu şi într-o husă de tabletă la baza căreia am lipit duct tape ca să nu se scurgă apă pentru a observa cum încolţeşte grâul sub pământ.
14. Îngrijirea unei plante
Am luat din Lidl o Crăciuniţă pe care Elisa are responsabilitatea de a o îngriji până la Crăciun. I-am pus la dispoziţie o pipetă pentru a uda câte puţin. Este tare încântată de floarea ei.
Am reușit să organizez materialele Elisei și fiecare activitate propusă
se află în câte o taviţă sau un coşuleţ pe care Elisa şi le ia singură
atunci când este interesată şi lucrează la măsuţă sau, cel mai adesea,
pe covor. Raftul de jos e rezervat Emei (9 luni) şi coşuleţul cu piese
de lemn pentru construit rămâne acolo permanent fiindcă doresc să o
încurajez pe Elisa (2 ani şi 9 luni) să le folosească mai des. În cele 4
cutii de sus sunt o parte din materialele mele, cartoane de reciclat,
mape pe care le-am lucrat deja, teme, imagini, fişe pe care urmează să
le folosim etc. Voi păstra aceste taviţe 2,3 săptămâni, suficient cât să
ajungă să rezolve singură sarcinile de pe fiecare.
Spor la treabă şi vouă şi un Decembrie organizat!
Ce activități frumoase! Spor la treabă!
RăspundețiȘtergere