Minunile lui Isus: Umblarea pe ape

Chiar dacă acum suntem la sfârşitul lunii decembrie şi poate încă mai răsună a colinde pe la casele noastre, nu aş vrea să încheiem acest an fără să împărtăşesc cum am învăţat-o pe Elisa despre minunile lui Isus. Astăzi privim puţin la minunea umblării pe ape a Domnului Isus. Scopul a fost să afle că Domnul Isus poate să facă lucruri minunate! Am ales să relatez întâmplarea folosindu-mă de o planşă pe care am realizat-o din carton. Am adăugat un strat de carton care iese în relief pentru a reprezenta marea. "Marea" este lipită doar la capete, aşa încât să încapă beţişorul de la bărcuţă şi să pot să o plimb dintr-o parte în alta. Partea de sus, care depăşeşte înălţimea cartonului, am îndoit-o la spate şi am fixat-o cu puţin blue tack, pe ea lipind norii care aduc furtuna pe mare. Norii rămân ascunşi până la momentul oportun. Bărcuţa, silueta lui Petru şi cea a Domnului Isus au fost lipite, de asemenea, cu puţin blue tack pe câte un băţ de îngheţată mai lung.






O activitate care i-a plăcut tare mult Elisei a fost să îi urce pe ucenici în barcă. Am realizat o bărcuţă dintr-o cutie de ciocolată peste care am lipit hârtie colorată. Pe cârlige de rufe din lemn am fixat cu blue tack figurile celor 12 ucenici, pe care îi numim de fiecare dată când avem ocazia. I-am fixat bărcuţei un catarg în centru cu ajutorul unui pistol de lipit. Acest exerciţiu de presare, menţinere a presiunii pe cârligul de rufe şi fixare pe un suport anume este foarte bun pentru întărirea muşchilor mici ai mâinii în vederea scrisului şi coordonarea oculomotorie.


Am încercat şi noi un "bubble painting" folosind spumant de baie, apă şi culoare albastră. Cred că ar fi iesit mult mai bine dacă aveam vopsea alimentară însă, cum la noi în magazine au început să vândă încă din octombrie articole pentru Crăciun, nu am găsit vopsea de ouă! E foarte important pentru această activitate să vă asiguraţi ca apa în care suflă copilul  pentru a crea spuma să nu fie ingerată în vreun fel! Eu ştiu că Elisa poate să folosească paiul în mod corect şi poate să se controleze să nu tragă lichid, ci numai să sufle prin pai, aşa că această activitate a fost una plăcută pentru amândouă! Paşii sunt foarte simpli. Suflaţi până obţineţi baloane colorate (cred că puteţi şi realizati curcubee minunate astfel!) şi când spuma dă să iasă din recipient, aşezaţi foaia deasupra. Pentru că foaia noastră a fost una cam subţire, am folosit câte trei foi împreună şi, în final, Elisa a luat spuma cu mâinile şi  aşezat-o pe foaie. Am lăsat apoi să se usuce "marea" şi am lipit o bărcută.





 Mi s-a părut un bun prilej să introduc câteva noţiuni despre proprietăţile obiectelor şi fenomele naturii. Zilele dedicate acestei povestiri le-am petrecut observând vremea, norii şi vântul.  Pentru că era încă toamnă am folosit obiecte din natură şi am făcut două experimente: unul în care am învăţat câte ceva despre forţa vântului şi unul în care am învăţat ceva despre ce se scufundă şi ce pluteşte.
 Am trasat pe jos două linii-una de plecare şi una de sosire-cu distranţa  de vreo 45 de cm între ele.  Mai întâi am încercat să suflăm cu gura câteva obiecte alese de Elisa  pentru a le  direcţiona spre linia de sosire şi apoi am folosit uscătorul de păr, observând cum forţa vântului mişcă obiecte mai greu sau mai uşor.



Aceleaşi obiecte au fost supuse altui experiment în care Elisa a introdus obiecte în apă pentru a observa dacă plutesc sau se scufundă încercând să ne dăm seama de ce unele plutesc şi altele se scufundă. S-a distrat copios fiindcă am lăsat-o să facă mai întâi predicţii.
  Cam atât pentru astăzi! Pe curând!

Comentarii

Postări populare