Teoria muzicală ca o joacă de copii!
Muzica este o parte importantă a vieții noastre de familie fiindcă Andrei, soțul meu, este un om foarte înzestrat în acest domeniu. Cântă la vioară, pian și chitară și probabil ar putea învăța să cânte foarte ușor la oricare alt instrument, dacă ar mai avea timpul necesar. Mie îmi place, de asemenea, să cânt și să ascult muzică (bună, zic eu). Așa că a venit oarecum natural momentul în care am hotărât ca Elisa (5 ani și jumătate) să înceapă primele lecții de pian cu tatăl ei, fiindcă e mereu curioasă de cum sună și ce poate să facă un instrument. Inițial, a fost tare greu să fim consecvenți, chiar dacă orga ne stă mereu în sufragerie, la dispozitie. De când am hotărât să avem un program fix am devenit mai conștiincioși (noi, părinții, copilul avea tot ce îi trebuie). Sora mai mică este mereu la pândă și are și ea lecțioara ei de pian pentru că vrea să facă tot ce face sora ei mai mare, dar ea e ca un iepuraș pe lângă și deja știe tot, vrea doar să demonstreze ce poate să cânte, nu e interesată de ce ar putea tatăl ei să îi arate.
Pentru că acesta e domeniul lui Andrei și îmi doresc din toată inima să îi las libertate și spațiu, nu am cea mai mică idee ce lucrează cu Elisa la pian în perioada asta. De curând l-am întrebat cum merg lucrurile și mi-a spus că e foarte bine, deci am încredere în ei doi.
Încurajată de noul nostru start cu lecțiile de pian și inspirată de un muzeu al instrumentelor muzicale pe care l-am vizitat de curând, am ales să pun la dispoziție câteva materiale care să ne ajute să ne însușim mai bine primele noțiuni de teorie muzicală.
1.Noțiuni despre instrumente
Cel mai frumos muzeu pe care l-am vizitat eu până acum (în toată viața mea) este muzeul instrumentelor muzicale din Berlin. Am considerat că e locul potrivit pentru a numi și observa instrumente.Un loc de o frumusețe rară, un spațiu minunat în care copiii sunt invitați să parcurgă un traseu în care descoperă informații în cufere de comori. Locul îi inspiră pe copii să observe de aproape instrumente de tot felul, deopotrivă vechi și noi.
Ema (3 ani și jumătate) a fost fascinată de prezența și mărimea contrabasului, nu mai voia să plece din fața lui! Tare aș fi vrut să audă cum sună chiar atunci, din păcate nu avem voie să atingem instrumentele ( cu excepția părților care alcătuiesc o vioară din atelierul lutierului) și nici căști la care să ascultăm bucăți muzicale nu am avut!
De la muzee cumpărăm, de obicei, câte o carte poștală, dar la acest muzeu vindeau și acest set pentru decupat instrumentiștii care
alcătuiesc o orchestră. A durat cam o săptămână să terminăm de decupat toți instrumentiștii și îi lipim la locul lor, dar a meritat!Acum avem mica
noastră orchestră 3D! În plus, am învățat denumirile instrumentelor muzicale în limba germană, cu această ocazie!
Andrei a considerat că e potrivit să cumpărăm un set de la Safari cu instrumente muzicale. Este perfect pentru învățarea numelor instrumentelor. Din păcate, nu sunt nici foarte multe, nici prea variate și tare aș fi vrut să le putem sorta: instrumente de suflat, instrumente cu coarde, instrumente de percuție. Dar am creat niște etichete și le folosim pentru a exersa cititul.
2. Noțiuni despre note muzicale și durata lor
Andrei folosește buline colorate pe clapele pianului pentru a o învăța pe Elisa asocierea dintre sunet și clapă, dar pentru momentul când va învăța notele de pe portativ, am cumpărat aceste zaruri de lemn cu 6 note muzicale (din păcate aceleași șase pe toate zarurile, când am comandat am crezut că vor fi diferite). Planul meu este să modific zarurile așa încât atunci când sunt aruncate să avem mai multe note pe care să le punem într-o măsură muzicală pe care o vom încercăm pe clapele pianului. Astfel, Elisa poate să își inventeze propriile cântecele!
Am cumpărat setul Musikbausteine acum un an și ceva și, în sfârșit, i-a venit rândul! Este un mijloc minunat de a învăța despre durata notelor muzicale, despre ce este o notă întreagă, o doime, o pătrime, despre pauze etc. Piesele sunt din plastic, seamana mult cu Lego Duplo! Fără să vrea, Elisa învață să compună și să descompună o notă întreagă observând cum două doimi durează cât o notă întreagă, de exemplu. Deocamdată a învățat să recunoască nota întreagă, doimea, pătrimea, optimea și pauzele cu ajutorul acestui set și se joacă cu piesele așa ca mai jos. Un exercițiu bun pentru fracțiile de mai târziu, nu-i așa?
Nu știu când va ajunge să cânte primul ei cântecel și unde va ajunge cu pianul în viitor, dar aici începem și suntem deschiși și curioși să vedem ce parcurs va avea muzica în viața copiilor noștri!
Continuați să ne urmăriți pe Facebook, pe pagina JURNAL DE PRINTESE !
Pentru că acesta e domeniul lui Andrei și îmi doresc din toată inima să îi las libertate și spațiu, nu am cea mai mică idee ce lucrează cu Elisa la pian în perioada asta. De curând l-am întrebat cum merg lucrurile și mi-a spus că e foarte bine, deci am încredere în ei doi.
Încurajată de noul nostru start cu lecțiile de pian și inspirată de un muzeu al instrumentelor muzicale pe care l-am vizitat de curând, am ales să pun la dispoziție câteva materiale care să ne ajute să ne însușim mai bine primele noțiuni de teorie muzicală.
1.Noțiuni despre instrumente
Cel mai frumos muzeu pe care l-am vizitat eu până acum (în toată viața mea) este muzeul instrumentelor muzicale din Berlin. Am considerat că e locul potrivit pentru a numi și observa instrumente.Un loc de o frumusețe rară, un spațiu minunat în care copiii sunt invitați să parcurgă un traseu în care descoperă informații în cufere de comori. Locul îi inspiră pe copii să observe de aproape instrumente de tot felul, deopotrivă vechi și noi.
Ema (3 ani și jumătate) a fost fascinată de prezența și mărimea contrabasului, nu mai voia să plece din fața lui! Tare aș fi vrut să audă cum sună chiar atunci, din păcate nu avem voie să atingem instrumentele ( cu excepția părților care alcătuiesc o vioară din atelierul lutierului) și nici căști la care să ascultăm bucăți muzicale nu am avut!
Andrei a considerat că e potrivit să cumpărăm un set de la Safari cu instrumente muzicale. Este perfect pentru învățarea numelor instrumentelor. Din păcate, nu sunt nici foarte multe, nici prea variate și tare aș fi vrut să le putem sorta: instrumente de suflat, instrumente cu coarde, instrumente de percuție. Dar am creat niște etichete și le folosim pentru a exersa cititul.
2. Noțiuni despre note muzicale și durata lor
Andrei folosește buline colorate pe clapele pianului pentru a o învăța pe Elisa asocierea dintre sunet și clapă, dar pentru momentul când va învăța notele de pe portativ, am cumpărat aceste zaruri de lemn cu 6 note muzicale (din păcate aceleași șase pe toate zarurile, când am comandat am crezut că vor fi diferite). Planul meu este să modific zarurile așa încât atunci când sunt aruncate să avem mai multe note pe care să le punem într-o măsură muzicală pe care o vom încercăm pe clapele pianului. Astfel, Elisa poate să își inventeze propriile cântecele!
Am cumpărat setul Musikbausteine acum un an și ceva și, în sfârșit, i-a venit rândul! Este un mijloc minunat de a învăța despre durata notelor muzicale, despre ce este o notă întreagă, o doime, o pătrime, despre pauze etc. Piesele sunt din plastic, seamana mult cu Lego Duplo! Fără să vrea, Elisa învață să compună și să descompună o notă întreagă observând cum două doimi durează cât o notă întreagă, de exemplu. Deocamdată a învățat să recunoască nota întreagă, doimea, pătrimea, optimea și pauzele cu ajutorul acestui set și se joacă cu piesele așa ca mai jos. Un exercițiu bun pentru fracțiile de mai târziu, nu-i așa?
Nu știu când va ajunge să cânte primul ei cântecel și unde va ajunge cu pianul în viitor, dar aici începem și suntem deschiși și curioși să vedem ce parcurs va avea muzica în viața copiilor noștri!
Continuați să ne urmăriți pe Facebook, pe pagina JURNAL DE PRINTESE !
Comentarii
Trimiteți un comentariu